CZERWIEC

Tematy kompleksowe/ realizacja:

1. „Święto dzieci”
2. „Środki lokomocji”
3. „Zmysły pomagają poznać świat”
4. „Wakacje”

Zamierzenia:

 Zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci.
 Wzbudzenie ciekawości świata.
 Uczenie się bycia tolerancyjnym w stosunku do innych dzieci i dorosłych na całym świecie
 Dostrzeganie odmienności drugiego człowieka.
 Doskonalenie umiejętności spostrzegania świata za pomocą zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk, węch).
 Rozumie znaczenie każdego zmysłu dla codziennego funkcjonowania człowieka
 Utrwalanie nazw figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt.
 Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur wg. wielkości, kształtu, koloru.
 Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach.
 Konstruowanie gier ściganek.
 Rozwiać empatię poprzez rozumienie potrzeb przestrzennych innych osób.
 Wypracowywanie umiejętności komunikowania swoich granic w sposób asertywny i szanujący innych.
 Utrwalanie zasad zachowania w różnych miejscach.
 Kształtowanie zachowań bezpieczeństwa podczas korzystania ze środków lokomocji.
 Rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiedzi na nie.
 Wykonywanie improwizacji ruchowych do utworów muzycznych.
 Doskonalenie poczucie rytmu.
 Poznawanie różnych postaw bohaterów literackich, próby oceny ich postępowania.
 Poznawanie wybranych form teatralnych: teatr żywego aktora, teatr lalek, teatr cieni, paluszkowy – pacynki i kukiełki, pantomima.
 Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej.
 Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu).
 Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na wakacjach, nad wodą, w lesie, na podwórku itp.
 Uwrażliwienie dzieci na bezpieczne korzystanie z kąpielisk podczas wakacji oraz nie oddalanie się z określonych do tego miejsc.
 Udział w uroczystości Zakończenia Roku Szkolnego.

Wiersz: „Przyjaciel” – B. Koronkiewicz
Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
Ten, kto ma przyjaciela się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność Ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.
Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem,
cukierkiem, i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.
Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry nowe
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.
Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże
Z nim pójdziesz pograć w piłę ,pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota!

Piosenka: ,,A my nie chcemy iść’’
1.Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas,
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
2. Wakacje szybko miną, a potem już,
zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż-tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść