KWIECIEŃ  

Tematy kompleksowe/ realizacja: 

  1. “Wiosenny ogród” – realizacja 31.03 – 04.04 
  2. “Dbamy o zdrowie” – realizacja 07.04 – 11.04 
  3. “Nadchodzi Wielkanoc” – realizacja 14.04 – 18.04 
  4. “W wiejskiej zagrodzie” – realizacja 22.04 – 25.04 
  5. “Mój kraj Polska” – realizacja 28.04 – 30.04 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze 

Dzieci będą:  

  • rozumieć wartości pracy ogrodnika, 
  • wzbogacać słownictwo o nazwy narzędzi ogrodniczych,  
  • rozwijać zainteresowania otaczającym światem, 
  • zwracać uwagę na zmiany w ogródkach zachodzące w przyrodzie wiosną,  
  • uwrażliwiać się na strukturę dźwięku, odkrywać różne sposoby wykorzystania patyczków do liczenia, segregowania, układania, 
  • realizować zadania zgodnie z poleceniami,  
  • rozwijać zainteresowania matematyczne, 
  • rozwijać pojęcie liczby w aspekcie porządkowym, 
  • utrwalać rozumienie pojęcia “para”,  
  • rozwijać krytyczne myślenie, 
  • doskonalić umiejętności segregowania elementów zbioru ze względu na wybraną cechę, 
  • poznawać tradycje Świąt Wielkanocnych,  
  • rozwijać pamięć dowolną,  
  • współtworzyć nastrój oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami, 
  • podtrzymywać tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi,  
  • kształtować umiejętność miłego i życzliwego komunikowania się ze sobą, 
  • wdrażać się do przestrzegania przyjętych norm kulturalnego zachowania się podczas uroczystości przedszkolnych, 
  • rozróżniać stronności ciała (prawy – lewy),  
  • próbować określać kierunki w przestrzeni z punktu widzenia własnego ciała (w prawo, w lewo, góra, dół, z tyłu, za siebie, przed siebie, z przodu), 
  • sprawnie reagować na sygnał słuchowy, 
  • wzbogacać zasób słownictwa o nowe wyrazy: stajnia, obora, kurnik,  
  • przyzwyczajać się do pojedynczego udzielania odpowiedzi,  
  • uświadamiać konieczność dbania o zwierzęta, 
  • rozwijać umiejętność łączenia kilku elementów w całość,  
  • rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową podczas cięcia wg ściśle wyznaczonych linii,  
  • zachowywać porządek na stanowisku pracy,  
  • doskonalić koordynację ruchową,  
  • rozwijać kreatywność i ekspresję twórczą,  
  • rozwijać umiejętności pracy w zespole, 
  • rozwijać świadomość samego siebie i innych osób za pomocą ruchu,  
  • doświadczać różnorodnych doznać dotykowo – kinestetycznych,  
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa. 

Wiersz:  

„Przed Wielkanocą” J. Żarniewska  

Zniosła kurka jajek wiele,  

zaraz poszedł w ruch pędzelek. 

Już Haneczka zdobi jajka –  

tu zygzaczek, tam falbanka.  

Wnet pisanki są gotowe,  

piękne, gładkie, kolorowe.  

– Włóż je Haniu do koszyka,  

niech baranek z nimi bryka.  

 

Piosenka:  

“Idzie wiosna” J. Żarniewska  

Idzie wiosna polną drogą,  

zachwycając swą urodą. 

Resztki zimy przegoniła, 

słońcem cały świat okryła.  

Wiosna bardzo cię doceni,  

gdy się teraz w krokus zmienisz.  

 

Idzie wiosną polną drogą 

zachwycając swą urodą.  

Ma zielony koszyk w ręce 

i w zielonej jest sukience.  

Wiosna bardzo cię doceni 

gdy się teraz w wietrzyk zmienisz.  

 

Idzie wiosna polną drogą,  

zachwycając swą urodą. 

Gdy zielenią świat okryje,  

wszyscy mówią “Niech nam żyje!” 

Wiosna bardzo cię doceni  

gdy się teraz w boćka zmienisz.