STYCZEŃ
Tematy kompleksowe/ realizacja:
- “Witamy Nowy Rok” – 02.01 do 10.01.2025
- “Moja babcia i mój dziadek” – 13.01 do 17.01.2025
- “Zima lubi dzieci” – 20.01 do 24.01.2025
- “Dzieci lubią zimę” – 27.01 do 31.01.2025
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Dzieci będą:
- przyswajać pojęcie “pory roku”,
- utrwalać nazwy oraz cechy charakterystyczne czterech pór roku,
- coraz sprawniej stosować prawidłowe formy fleksyjne i prawidłowe konstrukcje składniowe,
- wzbogacać zakres słownictwa,
- rozwijać pamięć dowolną,
- poznawać obrazu graficznego u, U,
- utrwalać znajomość liczebników porządkowych,
- rozwijać dokładność i precyzję ruchów palców i dłoni,
- odkrywać uroki zimy,
- przyzwyczajać się do posługiwania się symbolami, zakodowanymi informacjami,
- rozwijać potrzebę współuczestnictwa w życiu rodzinnym,
- wzmacniać więzi emocjonalne z dziadkami,
- poznawać tradycyjne zabawy z dawnych lat,
- rozwijać szybką orientację w przestrzeni,
- odróżniać i zapamiętywać polecenia,
- wykonywać zadania ściśle wg instrukcji.
- wzmacniać mięśnie ramion i tułowia,
- rozwijać umiejętności szybkiego reagowania na sygnały,
- odkrywać różne sposoby powstawania dźwięków,
- zauważać zmiany w tempie, dynamice, barwie dźwięku,
- wyczuwać właściwości tworzywa plastycznego,
- rozwijać inwencję twórczą,
- zaznajamiać się z wyglądem litery s, S,
- odkrywać przyjemność tworzenia, cieszyć się z uzyskanym efektem,
- rozróżniać pojęć: mały – średni – duży,
- doskonalić umiejętności klasyfikowania,
- wydłużać koncentrację uwagi,
- utrwalać wiadomości o zimie,
- kształtować umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć swoich i innych,
- kształtować pozytywny obraz własnej osoby,
- rozwijać umiejętność słuchania innych.
- uczyć się współpracować,
- dostrzegać, że w zespole można szybciej osiągnąć sukces,
- zgodnie funkcjonować w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
- wzmacniać siłę mięśni rąk i obręczy barkowej,
- przyjmować prawidłową postawę ciała podczas ćwiczeń,
- wykazywać inwencję twórczą,
- zauważać cechy zimowej przyrody,
- zaznajamiać się z obrazem graficznym liczby 9,
- uważnie słuchanie poleceń nauczyciela,
- utrwalać tekst i melodię wybranych piosenek.
Wiersz:
“Cztery bałwanki” J. Żarniewskiej
Pierwszy bałwanek miotełkę ma
zmiata nią śnieżek i raz i dwa,
drugi bałwanek podziwia drzewa
i coś o drzewach cichutko śpiewa.
Trzeci bałwanek to łakomczuszek,
Raz po raz zjada śniegowy puszek,
a czwarty bałwan jest osowiały,
bo go uwiera garnek za mały.
Piosenka:
“Hejże zimo”
Hejże hejże, hola, hola,
idą dzieci do przedszkola.
Choć od rana śniegiem prószy
i na mrozie marzną uszy.
Już w ogródku całkiem biało,
co się będzie dzisiaj działo?!
Porzucamy się śnieżkami,
pojeździmy saneczkami.
Pani Zimo, Pani Zimo,
bądź królową i władczynią!
Posyp zbocza, oblodź stawy!
Zima na to: – Nie ma sprawy!
Już w ogródku całkiem biało,
co się będzie dzisiaj działo?!
Porzucamy się śnieżkami,
pojeździmy saneczkami.