LISTOPAD
Tematy kompleksowe/realizacja:
- Jestem Polką, jestem Polakiem – realizacja 03.11 do 07.11.2025
- Polskie legendy i opowieści – realizacja 12.11 do 14.11.2025
- Podróż przez wieki – realizacja 17.11 do 21.11.2025
- Rodzinne historie – realizacja 24.11 do 28.11.2025
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Dzieci będą:
- kształtować postawę patriotyczną oraz szacunku do symboli narodowych,
- wzbogacać wiedzę o Polsce,
- rozwijać umiejętność wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób,
- wdrażać do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
- doskonalić umiejętności i interakcje społeczne,
- ukazywać możliwość czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy,
- poznawać nowe litery „L””l”,”U”,”u”, „K”,”k”, „D”, „d”,
- podawać wyrazy zawierające głoski odpowiadające poznanym literom,
- dokonywać analizy i syntezy sylabowej,
- podejmować próby pisania liter w liniaturze,
- wdrażać do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu,wzbogacać słownictwo,
- rozwijać logiczne myślenie poprzez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
- rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe,
- poznawać nowe cyfry „5”, „6”,
- podejmować próby pisania poznanych cyfr,
- przeliczać elementy w zbiorach,
- dodawać i odejmować na konkretach,
- doskonalić umiejętność mierzenia długości za pomocą różnych miar,
- doskonalić sprawność manualną przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
- kształtować umiejętność utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności,
- wdrażać do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją,
- wykonywać ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- przestrzegać zasad bezpieczeństwa.
Wiersz: „Kolory” B. Forma
Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś,
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie pomalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci,
często bawcie się w malarza.
Piosenka: „Mokra piosenka”
1. Kiedy pada, zdarza się,
że po prostu jest ci źle.
A ja na to radę mam:
z deszczem śpiewam, z deszczem gram.
Ref. Plim, plum, chlap, chlap
– to deszczyk cicho gra
mokrą piosenkę: kap, kap, kap.
Plim, plum, chlap, chlap
– to śpiewa cały świat
mokrą piosenkę: kap, kap, kap.
2.Bardzo lubię kiedy z chmur
pada z pluskiem kropel chór,
i przyjemność wielką mam,
kiedy słyszę: plim, plum, plam.
Ref. Plim, plum, chlap, chlap…
3. To zabawne, kiedy w dach
krople bębnią: bach, bach, bach.
I już teraz dobrze wiesz,
jak przyjemny bywa deszcz.
Ref. Plim, plum, chlap, chlap…
