LISTOPAD

Tematy kompleksowe/realizacja: 

  1. Jestem Polką, jestem Polakiem – realizacja 03.11 do 07.11.2025
  2. Polskie legendy i opowieści – realizacja 12.11 do 14.11.2025
  3. Podróż przez wieki – realizacja 17.11 do 21.11.2025
  4. Rodzinne historie – realizacja 24.11 do 28.11.2025

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Dzieci będą: 

  • kształtować postawę patriotyczną oraz szacunku do symboli narodowych,
  • wzbogacać wiedzę o Polsce,
  • rozwijać umiejętność wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób,
  • wdrażać do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
  • doskonalić umiejętności i interakcje społeczne,
  • ukazywać możliwość czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy,
  • poznawać nowe litery „L””l”,”U”,”u”, „K”,”k”, „D”, „d”,
  • podawać wyrazy zawierające głoski odpowiadające poznanym literom,
  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej,
  • podejmować próby pisania liter w liniaturze,
  • wdrażać do uważnego słuchania oraz opowiadania usłyszanego tekstu,wzbogacać słownictwo,
  • rozwijać logiczne myślenie poprzez odróżnianie świata fikcji od rzeczywistości,
  • rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe,
  • poznawać nowe cyfry „5”, „6”,
  • podejmować próby pisania poznanych cyfr,
  • przeliczać elementy w zbiorach,
  • dodawać i odejmować na konkretach,
  • doskonalić umiejętność mierzenia długości za pomocą różnych miar,
  • doskonal sprawność manualną przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
  • kształtować umiejętność utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności,
  • wdrażać do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z rywalizacją,
  • wykonywać ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

Wiersz: „Kolory” B. Forma

Siadły dzieci przy stoliczkach.

Pędzle, kartki, farby mają.

Swe marzenia i wspomnienia

już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś,

namalował duże słońce.

Żółty piasek, żółty płotek

i samochód szybko mknący.

Paweł niebieskim kolorem

namalował groźne morze.

Rzekę rwącą, jasne niebo,

kwiaty także w tym kolorze.

A czerwony lubi Ania,

już rysuje wielkie serce

i swą lalkę Karolinę

w pięknej czerwonej sukience.

Na zielono stronę całą

Wojtek ładnie pomalował.

To jest łąka, na niej chętnie

każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy,

te kolory lubi Ewa.

Czarny komin, białe kwiatki

i brązowa kora drzewa.

A na wspólnej kartce dzieci

pomieszały swe kolory.

Wszystkie barwy i odcienie

tworzą różnorodne wzory.

Każdy kolor jest wspaniały,

każdy zawsze coś wyraża.

Proszę zatem wszystkie dzieci,

często bawcie się w malarza.

Piosenka: „Mokra piosenka” 

1. Kiedy pada, zdarza się,

że po prostu jest ci źle.

A ja na to radę mam:

z deszczem śpiewam, z deszczem gram.

Ref. Plim, plum, chlap, chlap

to deszczyk cicho gra

mokrą piosenkę: kap, kap, kap.

Plim, plum, chlap, chlap

to śpiewa cały świat

mokrą piosenkę: kap, kap, kap.

2.Bardzo lubię kiedy z chmur

pada z pluskiem kropel chór,

i przyjemność wielką mam,

kiedy słyszę: plim, plum, plam.

Ref. Plim, plum, chlap, chlap…

3. To zabawne, kiedy w dach

krople bębnią: bach, bach, bach.

I już teraz dobrze wiesz,

jak przyjemny bywa deszcz.

Ref. Plim, plum, chlap, chlap…