Tematy kompleksowe/ realizacja:

MARZEC

1. „W świecie figur geometrycznych”  – 03.03-07.03.25
2. „Szukamy wiosny” -10.03-14.03.25
3. „Czy to już wiosna?” – 17.03-21.03.25
4. „Woda i słońce”- 24.03-28.03.25

Zamierzenia:

  • Utrwalanie nazw figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur wg. wielkości,
    kształtu, koloru
  •  Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach.
  •  Zapoznanie się z liczbą 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Rozumienie stałości objętości.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez
    eksperymentowanie.
  • Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk
    fizycznych .
  • Utrwalanie wiadomości związanych z oznakami wiosny.
  •  Zapoznanie się ze zwyczajem topienia Marzanny i przygotowywania gaika zielonego
    z okazji nadejścia wiosny.
  • Utrwalanie wiadomości związanych z hodowlą i pielęgnacją roślin doniczkowych
    oraz nowalijek w kąciku przyrody,
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania
    roślin w przedszkolu.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacji ,,przegranej” oraz okazywanie
    radości z wygranej swojej i innych.
  • Poszerzanie wiedzy na temat konfliktów i sposobów ich rozwiązywania.
  • Kształtowanie akceptowalne społecznie wzorce zachowań w sytuacji porażki.
  • Poznawanie i utrwalanie zasad zachowania w różnych miejscach.
  • Rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiedzi na nie.
  • Nauka piosenki „Wiosenna cha-cha”.
  • Wykonywanie improwizacji ruchowych do utworów muzycznych.
  • Doskonalenie poczucie rytmu.
  • Poznanie obrazu graficznego liter: „g”-„G”, „w”-„W”.
  • Poznawanie różnych postaw bohaterów literackich, próby oceny ich postępowania.
  • Poznawanie wybranych form teatralnych: teatr żywego aktora, teatr lalek, teatr cieni,
    paluszkowy – pacynki i kukiełki, pantomima.
  • Doskonalenie, motoryki małej, koordynacji wzrokowo – ruchową podczas
    wykonywania prac plastycznych.
  •  Poprawne stosowanie terminów: siad klęczny, rozkrok, siad skrzyżny.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń gimnastycznych.
  • Doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej na torze przeszkód.
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywanych ćwiczeń.
  • Korzystanie ze sprzętu, zabawek, zgodnie z ustalonymi zasadami bezpieczeństwa.

Wiersz: Grażyna Świerczyńska „Wiosna”

Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród.

„WIOSENNA CHA-CHA” – piosenka
1. Wiosna radosna, uśmiechnięta
Zazieleniła cały świat.
Rozsiała kwiaty kolorowe
Pośród zielonych, świeżych traw.
Refren:
I nuci cha-cha- cha wesoły wiatr,
I tańczą cha- cha- cha młodziutkie kępy traw.
I śpiewa cha-cha-cha w sadzawce stado żab,
Dzięcioł na sośnie wystukuje rytm cha- cha- cha- cha.
2. Budzą się ze snu zimowego:
Niedźwiedź, wiewiórka, suseł, jeż.
Z dalekich stron już powracają
Bociany do swych starych miejsc.
Refren: I nuci…

„TO JUŻ CZAS” – piosenka
1. Żaba kum-kum-kum
Woda plum-plum-plum
Czy ty słyszysz już wiosny odgłosy?
Bocian kle-kle-kle
Dobrze wie-wie-wie
Że już wkrótce ciepło zrobi się.
Ref. To już czas, to już czas,

W końcu wiosna wita nas,
Znów się zaczną słoneczne przygody
Pośród drzew śpiewa ptak
Kwitnie krokus wiosny znak
Z dala lecą już bociany,
Wiosna znowu jest wśród nas.
2. Deszczyk kap-kap-kap, w ziemię chlap-chlap-chlap
Żeby drzewa urosły wysokie.
Zając kic-kic-kic, w dziurę chyc-chyc-chyc,
Bo przed deszczem ukryć woli się