Marzec

Tematy kompleksowe:

  1. ,,Kot i pies” – realizacja 3-7.03.2025r.
  2. ,,Cztery żywioły”– realizacja 10-14.03.2025r.
  3. ,,Gdzie jest wiosna?” – realizacja 17-21.03.2025r.
  4. ,,Kolory wiosny” – realizacja 24-28.03.2025r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Dzieci będą:

  • usprawniały swoją komunikacja z otoczeniem
  • wykazywały zainteresowania i uwagę na wypowiedzi innych w grupie
  • poprawiły sprawność motoryczną i zmianę kierunku biegu
  • kształtowały pamięć rymów i zapamiętania marzenia osoby poprzedzającej
  • utrwalały liczebniki główne i porządkowe
  • rozbudowywały zasób słownictwa czynnego
  • doskonaliły ogólną koordynację ruchową oraz tą w obrębie motoryki małej
  • rozwijały kreatywność i ekspresję twórczą
  • ćwiczyły skupienie podczas słuchania treści audiobajki
  • rozwijały świadomość swoją i innych uczestników w grupie za pomocą ruchu
  • wiedziały czym jest barwa, kształt
  • usprawnią sprawność grafomotoryczną
  • rozwiną swoje umiejętności analityczne
  • rozwijały pamięć i słuch muzyczny
  • potrafiły wymienić zagrożenia związane z ogniem, wskażą odpowiednią postawę
  • znały i stosowały pojęcie: segregowanie, porządkowanie, grupowanie
  • doskonaliły współpracę i relacje w grupie
  • rozwiną postawy moralne : życzliwość, sympatię
  • rozwijały swoją pamięć ruchową i muzyczną
  • doświadczały wielu doznań kinetycznych i dotykowych
  • usprawnianie wrażliwości czucia opuszkami palców
  • układały sekwencję z wykorzystaniem: klocków, obrazków, ilustracji lub kolorowych patyczków, porównywały kształty patyków lub obrazy do przedmiotów i postaci
  • wiedziały czym jest rytm, i jak należy go odwzorować
  • rozwijanie analitycznego myślenia, logicznego
  • kształtowanie ciągu przyczynowo – skutkowego
  • kształtowały wrażliwość estetyczną poznając nowe techniki plastyczne
  • potrafiły rozwiązywać sytuacje kryzysowe w akceptowalny sposób wg obowiązujących norm grupowych
  • usprawni prawidłowy tor oddechowy
  • doświadczały wielu doznań kinetycznych i dotykowych
  • potrafił wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie, rozwijały kompetencje przyrodnicze
  • rozwiną wyobraźnię i orientację przestrzenną
  • rozwiną słuch fonematyczny
  • potrafiły określić „niższy”, „wyższy”, „równy”, „najpierw”, „potem”
  • określą chronologię wydarzeń.