Marzec
Tematy kompleksowe:
- ,,Kot i pies” – realizacja 3-7.03.2025r.
- ,,Cztery żywioły”– realizacja 10-14.03.2025r.
- ,,Gdzie jest wiosna?” – realizacja 17-21.03.2025r.
- ,,Kolory wiosny” – realizacja 24-28.03.2025r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Dzieci będą:
- usprawniały swoją komunikacja z otoczeniem
- wykazywały zainteresowania i uwagę na wypowiedzi innych w grupie
- poprawiły sprawność motoryczną i zmianę kierunku biegu
- kształtowały pamięć rymów i zapamiętania marzenia osoby poprzedzającej
- utrwalały liczebniki główne i porządkowe
- rozbudowywały zasób słownictwa czynnego
- doskonaliły ogólną koordynację ruchową oraz tą w obrębie motoryki małej
- rozwijały kreatywność i ekspresję twórczą
- ćwiczyły skupienie podczas słuchania treści audiobajki
- rozwijały świadomość swoją i innych uczestników w grupie za pomocą ruchu
- wiedziały czym jest barwa, kształt
- usprawnią sprawność grafomotoryczną
- rozwiną swoje umiejętności analityczne
- rozwijały pamięć i słuch muzyczny
- potrafiły wymienić zagrożenia związane z ogniem, wskażą odpowiednią postawę
- znały i stosowały pojęcie: segregowanie, porządkowanie, grupowanie
- doskonaliły współpracę i relacje w grupie
- rozwiną postawy moralne : życzliwość, sympatię
- rozwijały swoją pamięć ruchową i muzyczną
- doświadczały wielu doznań kinetycznych i dotykowych
- usprawnianie wrażliwości czucia opuszkami palców
- układały sekwencję z wykorzystaniem: klocków, obrazków, ilustracji lub kolorowych patyczków, porównywały kształty patyków lub obrazy do przedmiotów i postaci
- wiedziały czym jest rytm, i jak należy go odwzorować
- rozwijanie analitycznego myślenia, logicznego
- kształtowanie ciągu przyczynowo – skutkowego
- kształtowały wrażliwość estetyczną poznając nowe techniki plastyczne
- potrafiły rozwiązywać sytuacje kryzysowe w akceptowalny sposób wg obowiązujących norm grupowych
- usprawni prawidłowy tor oddechowy
- doświadczały wielu doznań kinetycznych i dotykowych
- potrafił wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie, rozwijały kompetencje przyrodnicze
- rozwiną wyobraźnię i orientację przestrzenną
- rozwiną słuch fonematyczny
- potrafiły określić „niższy”, „wyższy”, „równy”, „najpierw”, „potem”
- określą chronologię wydarzeń.