CZERWIEC

Tematy kompleksowe/ realizacja:

1. „Święto dzieci”
2. „Środki lokomocji”
3. „Zmysły pomagają poznać świat”
4. „Wakacje”

Zamierzenia:

 Zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci.
 Wzbudzenie ciekawości świata.
 Uczenie się bycia tolerancyjnym w stosunku do innych dzieci i dorosłych na całym świecie
 Dostrzeganie odmienności drugiego człowieka.
 Doskonalenie umiejętności spostrzegania świata za pomocą zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk, węch).
 Rozumie znaczenie każdego zmysłu dla codziennego funkcjonowania człowieka
 Utrwalanie nazw figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt.
 Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur wg. wielkości, kształtu, koloru.
 Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 na konkretach.
 Konstruowanie gier ściganek.
 Rozwiać empatię poprzez rozumienie potrzeb przestrzennych innych osób.
 Wypracowywanie umiejętności komunikowania swoich granic w sposób asertywny i szanujący innych.
 Utrwalanie zasad zachowania w różnych miejscach.
 Kształtowanie zachowań bezpieczeństwa podczas korzystania ze środków lokomocji.
 Rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiedzi na nie.
 Wykonywanie improwizacji ruchowych do utworów muzycznych.
 Doskonalenie poczucie rytmu.
 Poznawanie różnych postaw bohaterów literackich, próby oceny ich postępowania.
 Poznawanie wybranych form teatralnych: teatr żywego aktora, teatr lalek, teatr cieni, paluszkowy – pacynki i kukiełki, pantomima.
 Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej.
 Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu).
 Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na wakacjach, nad wodą, w lesie, na podwórku itp.
 Uwrażliwienie dzieci na bezpieczne korzystanie z kąpielisk podczas wakacji oraz nie oddalanie się z określonych do tego miejsc.
 Udział w uroczystości Zakończenia Roku Szkolnego.

Wiersz:
„Przyjaciel” – B. Koronkiewicz
Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
Ten, kto ma przyjaciela się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność Ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.
Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem,
cukierkiem, i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.
Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry nowe
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.
Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże
Z nim pójdziesz pograć w piłę ,pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota!

Piosenka pt.: Kolejny krok”.
1. Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.
Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.
To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.
Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.
ref. Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by lecieć daleko stąd.
Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by iść czasami pod prąd.
2. Nie będę sam, przyjaciół mam tuż obok mnie.
Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.
odliczam już, a gdy usłyszę słowo „start”,
rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!
ref. Siłę mam …